jag vägrar

känner hur kroppen börjar ge efter, till någonting. jag var närmare sjuk i helgen med huvudvärk och dåsighet i hela kroppen. nu börjar jag kallsvettas och få ont bakom ögonen (vilket brukar vara en signal för mig.) men jag vet inte om det är för att jag träffade amanda idag, som säger att hon börjar bli sjuk eller om det faktiskt är sant. man börjar ju direkt få griller i huvudet på sig själv om någon nära nämner sjukdom, speciellt nu med svininfluensan från alla håll och kanter.
jag var en av de som hånskrattade när medier började varna oss för influensan, och det gör jag fortfarande till en viss del. jag är inte rädd för att få den, och dör jag så dör jag. men det finns ändå en omedeten rädsla som ligger och växer, för att bli allmänt sjuk nu i hösttider. jag vägrar bli sjuk, för jag vill inte sjukanmäla mig till jobbet. jag ska kämpa nu för att inte bli sjuk och om oddsen nu är emot mig, kommer jag ignorera dem tills jag faller ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0