gårkvällen

tog mig friheten och ha en riktigt mysig kväll igår med lea och ceder. kvällen spenderades på sergel med middag och bio, inglourious basterds. vi hade fått höra att filmen var rolig, spännande och hyllad på samma gång. jag måste då erkänna även fast filmen är otroligt bra så var det ju ingenting jag förväntade mig. den var långdragen (väldigt mycket nyttänkade dock) och brutal. jag var inte förberedd på närbilderna man fick se samtidigt som jag satt och tuggade på godis. ingen bra kombination, nej! jag tror man ska vara mer förberedd på att det ska utspela sig som en historiskhämndfilm när man kollar på den. det är mycket man måste veta om andra världskriget för att förstå hela budskapet också. mycket sitter hos iaktagaren.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0