glöggsöndag.

idag är det årliga glöggsöndagen hemma hos mina barndomsvänner familjen bäcklund. dem började med den när jag var runt 6-7 åldern skulle jag tro och jag har bara missat ett år sedan dess, då låg jag sjuk. det är alltid så mysigt, nersläkt med ljus överallt, en miljon kakor och glögg. idag kommer jag ta med mig fredrik som min back-up, för det blir oftast så att man försvinner i folksamlingen runt om.

åhw, igår var så mysigt också. jag och linnea gick runt på åhléns och kollade på alla julsaker. allt ifrån band till fakesnö och kokböcker. julstämningen börjar krypa upp lite försiktigt sådär, sakta men säkert. vi ska säkert kunna slänga in en lussebullsbakning också, linnea?
nu tror jag att det är såhär att glöggmyset börjar runt 14:00 eller någonting men jag vet inte riktigt när jag ska ta mig dit. man måste passa in så det finns tillräkligt mycket kakor kvar, men tillräkligt lite folk. haha! det är en hel vetenskap. men innan dess måste jag äta lunch och hoppa in i duschen. peace.



två bilder från förra julen, dåvarande glögg. årets står där nere och jag har inte vågat pröva än. clementin? kan vara gott.

 


Kommentarer
Postat av: Snefan

glögg -09 va godkänd, och jag brukar AVSKY glögg :}

2009-11-23 @ 18:02:31
URL: http://nyanseravsvart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0