ny dag, nya pinsamheter?

planerna om att försöka gå upp tidigare går.. skepprätt-åt-helvete. oavsett om den mest irriterande ringsignalen gnäller på morgonen från telefonen vaknar jag ändå inte. kanske ska gå och lägga mig i tid istället? måste börja vänja in mig att gå upp relativt tidigt nu när jag ska börja jobba och vara inne i sundbyberg kl 06:30. det kommer kräva mycket!

idag vaknade jag, som resten av dagarna, runt 12:30 och kom på att jag egentligen skulle ha gått upp 3 timmar tidigare och hjälpt snefan att handla i enköping. inga problem egentligen så vi åkte in dit direkt efter morgonpromenaden med den lurviga hunden och ett skrämmande möte med en friskusgubbe som skrämde livet ur mig. det är ganska farligt odch gå i sina egna tackar i skogen. huvaligen!

väl inne i enköping och shoppingassistent åt stefan bestämde han sig för att stanna på donken och bjuda på mat. vilket kanske var bra eftersom frukost inte hade varit en prioritet. men.. att äta en burgare och dricka cola på morgonen kanske inte var den bästa kombinationen, men stefan fick jag iallafall på plats.
"tjejer kommer aldrig kunna lära sig rapa"  är en mening som har ramlat ur den där killens mun lite för många ggr nu. och anette tänker väl egentigen inte så mycket på det och rapar på donken. (vilket visar sig inte vara den minsta av rapar) familjen på ungefär.. 9 (?) personer sätter sig blickstilla och stirrar medans pappan brister ut: OJ!  mamman i familjen börjar fnissa och min goda vän stefan skriker ut: Aa, det var ju inte jag iallafall!! och gör en fin blick menat mot lilla mig.
ganska liten man känner sig då, och äcklig för den delen. kvinnlig man är ibland!

nu kanske jag ska ta och städa när jag ändå inte har någonting och göra?

Kommentarer
Postat av: snefan

Jag lovar, jag ska aldrig släppa den meningen igen, du bevisade det mer än väl idag!

2009-07-12 @ 00:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0