klantig och glad

micki och jag möttes på tåget påväg hem idag, hon hade kommit till sthlm och hålan igen. jag mötte upp henne i sumpan och så åkte vi tillsammans hem och pratade om allting och ingenting. hela tåget måste ha lyssnat för vi fick lite skumma blickar.
väl hemma åkte jag hem till emma, som inte var hemma. utan istället mötte jag en amanda och iris (katten) otroligt söt! ..och hela lägenheten var otroligt emma.
                           tror ni jag hade några nycklar med mig då? nope, minsann! jag fastnade utanför med en skällande energisk hund från innesidan. försökte bryta mig in men det var totalt useless. såklart börjar det störtregna också. ibland har man så tur! men jag kom in iallafall efter ett jäkla bra slit och pappas nyckel.

att se emmas lägenhet får mig bara vilja flytta mer och mer. jag orkar inte bo kvar här. jag känner mig så liten och obetydlig. den dagen jag flyttar kommer nog vara den lyckligaste dagen i mitt liv, än så länge. jag kommer hoppa upp&ner som en galning. inredning, matlagning, handla och aa, tillochmed diska. allting som är roligt i början kommer jag göra med ett leende på läpparna.

du gör min dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0